Учинокот од 11 гола и 15 асистенции во 34 настапи за повеќето играчи би бил оценет како одличен, но не и за Лионел Меси. Очекуваа најдобриот фудбалер на денешницата во Пари Сен Жермен да им ја донесе Лигата на шампионите. Тој не успеа во првата сезона – што не значи дека нема да успее во следните две, се додека договорот е валиден – но на сопствениците на Катар нема да им биде тешко да ја ублажат својата тага кога ќе ја погледнат сметката на клубот. За само една година од доаѓањето на Меси, ПСЖ профитираше дури 700.000.000 евра.
„Светците“ имаа „бум“ со Нејмар и Килијан Мбапе, но заработката што им ја донесе Аргентинецот досега не е забележана во францускиот фудбал и е конкурентна на Реал Мадрид и Барселона од најдобрите денови. Заработката е толку голема што годишната плата на Меси од 40.000.000 евра воопшто не звучи енормно.
Дека добивката ќе биде историска можеше да се насети уште во првите три часа од продажбата на дресовите на ПСЖ со број 30. Само во тој период ПСЖ инкасираше 933.000 евра, а наскоро официјалната продавница за клупска опрема се пресели во двојно поголема и многу подобра локација, на најпознатиот булевар во Париз – Елисејско поле (Шанз-Елизе).
„Побарувачката за дресови порасна меѓу 30 и 40 отсто и единственото нешто што го запре растот на продажбата е производството. Кога има трансфер од такви размери, на пример враќањето на Роналдо во Јунајтед, можете да мислите дека целата работа ќе ви се исплати. со продажба на дресови, но не е така. Не е можно толку брзо да се произведат многу дополнителни дресови. Отстапувањата од претходно воспоставениот договор со добавувачот се минимални, така што сè уште не можеме да ја задоволиме побарувачката за дресови на Меси. Никој не може да ги исполни барања, го допревме плафонот. Веќе продадовме веројатно повеќе дресови од кој било друг клуб во светот, приходите од брендот Џордан се огромни, но побарувачката значително се зголеми кога дојде Меси“, објаснува Марк Армстронг, директорот на Пари Сен Жермен задолжен за спонзорства.
ПСЖ веќе кон средината на минатата сезона стигна до заработката од продажбата на дресови и друга клупска опрема од сезоната 2020/2021. која изнесуваше 41.000.000 евра. За прв пат клубот продаде над милион дресови, од кои 60 проценти беа на Меси.
Значително зголемување на профитот (околу 13 проценти) од доаѓањето на Меси во клубот, кој според зборовите на Насер Ал Келаифи за „Марка“ достигна 700.000.000 евра, донесе и обновувањето на спонзорските договори.
„Зголемувањето на тој сегмент од клупските заработки е исто така големо. Од договорите кои беа меѓу три и пет милиони годишно, скокнавме на меѓу пет и осум милиони“, вели Армстронг, додавајќи дека Пари Сен Жермен за прв пат минатата сезона со криптовалутите надминал заработка од 300.000.000 евра.
Друг важен фактор за заработка се социјалните мрежи, на кои популарноста на Парижаните драстично скокна со доаѓањето на Аргентинецот. На пример, бројот на следбеници на Инстаграм се зголеми од 38.500.000 на сегашните 60.900.000.
„На социјалните мрежи во просек добиваме 1.400.000 следбеници неделно. Ние сме првиот клуб кој добива 10, а потоа 20 милиони следбеници на Тик Ток и Инстаграм“, истакнува Армстронг.
Секако, има и доста распродадени билети за паркот на принцовите… Можеби не ги исполни очекувањата во игрите и головите во првата сезона, но не треба да заборавиме дека Меси во Париз пристигна после 20 години во Барселона и требаше да се прилагоди на новата средина, соиграчите и тренерот. Аргентинецот во претстојната мундијалска година треба да игра на препознатливо ниво, а тоа само дополнително ќе ги надополни касата на Пари Сен Жермен и џебовите на катарските сопственици.